© Haber Hanesi 2014 - 2025

BÜYÜKŞEHİR’DEN ÖĞRENCİLERE ÇANAKKALE GEZİSİ

BÜYÜKŞEHİR’DEN ÖĞRENCİLERE ÇANAKKALE GEZİSİ

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi her yıl olduğu gibi bu yıl da deneme sınavlarında başarılı olan öğrencileri Çanakkale Gezisi ile ödüllendiriyor. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik yapılan orta öğretime geçiş ve YKS deneme sınavlarında okullarında başarılı olan öğrencilere yönelik ödül olarak düzenlediği Çanakkale Gezisi’nin ilk kafilesi Kahramanmaraş’a döndü. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi önünden İl Milli eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı Cevdet Kabakcı, Kültür ve Turizm Şube Müdürü Mustafa Semerci ile birlikte ilk kafile Çanakkale’ye gönderilmişti. İlk etapta 125 öğrencinin gönderildiği Çanakkale Gezisi’nde ilk durak Konya oluyor ve Mevlana ‘nın türbesi ziyaret ediliyor. Bu yıl ki Çanakkale gezilerine 180 lise öğrencisi 320 ortaokul öğrencisi olmak üzere toplamda 500 öğrenci gönderiliyor. DÜNYANIN EN BÜYÜK SAVAŞININ OLDUĞU YER: ÇANAKKALE Öğrencileri uğurlama töreninde bir açıklama yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi başkanı Cevdet Kabakcı: “Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyemiz ile İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz işbirliğinde Değerler Eğitimi Protokolü kapsamında yaptığımız sınavlarda Kahramanmaraş’ın 11 ilçesinde başarı gösteren öğrencilerimiz her yıl 1. Cihan Harbi’nin en dehşetli cephelerinden olan Çanakkale’ye, Gelibolu’ya Eceabat bölgesine gidiyorlar. Bu uygulamayı dört yıldan beri yapıyoruz. Bu yıl da bu sınavlarda başarılı olan öğrencilerimiz İl Milli Eğitim Müdürlüğünden görevli öğretmenlerimiz ve daire başkanlığından görevli arkadaşlarımızla birlikte Çanakkale İstihkamlarına bu geziyi gerçekleştiriyoruz. 20. Asrın başında dünyanın en büyük savaşının olduğu bir cepheye gidiyor öğrencilerimiz. Bu vatanın nasıl vatan olduğunu, emperyalistlerden nasıl kurtarıldığına, mücadelenin en şiddetli çalışmaların olduğu Çanakkale bölgesine gidip görerek ecdadımızın canları ve kanları pahasına bizlere emanet ettiklerini öğrenmiş oluyorlar. Bu gezimiz Kahramanmaraş Konya- Çanakkale güzergahı şeklinde oluyor ve yaklaşık 2 gün süren bu gezimizde inşallah çocuklarımız çok şeyler öğrenerek dönerler. Hepimizin öğrenmesi gereken, memleketimizin, vatanımızın bayrağımızın kıymetini bilmektir” diye konuştu. OKULLARINDA BİRİNCİ OLANLARI GÖNDERİYORUZ Bir yıllık bir çaba sonrası iki denme sınavı yapıldığına işaret eden İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt ise yaptığı açıklamada: “Kahramanmaraş Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin bir yıllık çalışması sonucunda iki tane deneme sınavı yaptık. Değişen müfredat ve sınav sistemi ile bu öğrencilerimizin hem sınav sistemine hazır hale gelmeleri hem de başarılı bir eğitim hayatı sürmeleri için yoğun bir çaba gösterdik. Bu çabanın ardından Kahramanmaraş’ın 11 ilçesinde her okuldan birinci çıkan öğrencileri Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla Çanakkale’ye uğurluyoruz. Öğrencilerimizi Çanakkale’ye gittiklerinde tarihi alanları görecekler ve döndükleri zaman da kendi okullarında yapmış oldukları geziyi ve gördükleri tarihi alanları ve mekanları anlatma şansları ve fırsatı olacak. Kazasız bir yolculuk dilerken bu çalışmanın zihinlerine katkı sunacak olmasını arzu ediyorum. Burada Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç Beye ve ekibine ve ayrıca İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzde bu çalışmaya gönül veren ve emek sarfeden arkadaşlarıma da teşekkür ediyorum” diye konuştu.

İlginizi Çekebilir

“Jüpiter Dolichenus” Şehitkamil’de Sanatseverlerden Tam Not Aldı

Şehitkamil Belediyesi ev sahipliğinde, DansArt Anadolu Ateşi ve Yesemek kostüm tasarım ekibinin işbirliğiyle hazırlanan “Jüpiter Dolichenus” adlı özgün dans oyunu, sanatseverlerle buluştu.

Şehitkamil’de Motofest Heyecanı: Konserler, Yarışmalar ve Gösteriler Bir Arada

Şehitkamil Belediyesi tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Gaziantep Motofest, motosiklet tutkunlarını bir kez daha bir araya getirmeye hazırlanıyor. 25-28 Haziran tarihleri arasında Dülük Tabiat Parkı’nda gerçekleştirilecek festival, dört gün boyunca adrenalin, eğlence ve heyecan dolu anlara ev sahipliği yapacak.

SANKO Tekstil’de Üst Düzey Atama: CEO’luk Görevine Hakan Şahin Getirildi

SANKO Holding’in tekstil sektöründeki öncü şirketi SANKO Tekstil, üst düzey bir atamayla liderlik kadrosunu güçlendirdi. Sektörün küresel ve yerel dinamiklerine yön veren şirketin CEO’luk görevine, 1 Haziran 2026 tarihi itibarıyla H. Hakan Şahin atandı.

Başkan Umut Yılmaz: “Kuzeyşehir’i Daha Modern ve Yaşanabilir Hale Getireceğiz”

Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz, “Vatandaş Soruyor Başkan Cevaplıyor” programı kapsamında Kuzeyşehir Mahallesi sakinleriyle bir araya gelerek bölgenin sorunlarını, taleplerini ve beklentilerini dinledi. Yoğun katılımla gerçekleşen buluşmada vatandaşlarla birebir görüşen Başkan Yılmaz, devam eden çalışmalar hakkında bilgi verirken, hayata geçirilmesi planlanan yeni projeleri de paylaştı.

Şehitkamil Belediyesi’nden Dülük’te Unutulmaz Sanat Gecesi

Şehitkamil Belediyesi tarafından Dülük Antik Kenti Taş Ocağı’nda düzenlenen Candela Concert, sanatseverlere unutulmaz bir gece yaşattı. Tarihin derin izlerini taşıyan kadim mekânda gerçekleştirilen etkinlikte, binlerce mum ışığının oluşturduğu eşsiz atmosfer, müzikle birleşerek katılımcılara adeta görsel ve işitsel bir şölen sundu.

Başkan Umut Yılmaz: “Babalarımızın Kıymetini Bilmek Hepimizin Görevidir”

Şehitkamil Belediye Başkanı Umut Yılmaz, Babalar Günü dolayısıyla yayımladığı mesajında, babaların aile yapısındaki önemine dikkat çekerek tüm babaların Babalar Günü’nü kutladı.

TÜM HABERLER